Költségvetés

 

Olvasson el pár ötletet arról, miképp lehet spórolni az online reklámon. Tanácsot adunk a helyes összeg megválasztását illetően, amelyet érdemes reklámba fektetni.

A kampány kulcskérdése a költségvetés. Meghatározza, milyen széles közönség láthatja a hirdetést, s mindez mennyivel növeli az eladást.

 

Mennyit költsek el egy hét alatt?

A költségvetés beállítása során érdemes abból kiindulni, hogy mennyi potenciális ügyfelet lehet elérni online.

Azzal számoljon, hogy alapvetően 10 000 elérhető potenciális ügyfélből átlagban 100 látogatót tud megszerezni, s mindezért körülbelül 2 900 Ft-ot fizet.

A költségvetés beállítása során a következő tényezőket mérlegelje:

-          Mennyi potenciális vásárlót tud elérni hirdetésével online

-          Mennyi ügyfelet képes a hirdetése a termék megvásárlására ösztönözni   

-          Mennyi profitot eredményez egy vásárlás

 

Ha nincs tapasztalata az ETARGET-tel, inkább állítson be kisebb költségvetési keretet. 20 000 Ft elegendő arra, hogy látogatókat irányítson honlapjára, s ezáltak növelje az eladást.

A kampány elindítását követően próbáljon ki különböző beállításokat, és figyelje meg, mikor a legeredményesebb a hirdetés.

 

Ha már rendelkezik tapasztalattal az ETARGET rendszerével kapcsolatban, fokozatosan növelje a költségvetési limitet egészen addig, amíg a hirdetés a legmagasabb megtérüléssel jár.

Mérje, hány ügyfelet köszönhet az online kampánynak, majd tesztelje az optimális költségvetési limitet, amely a legmagasabb nyereséget termeli.

 

  Mekkora kattintási árat állítsak be?

 

Az adott médiakörnyezetben nem csak Ön szeretne hirdetni. Minél magasabb kattintási árat állít be, annál inkább lesz előnyben részesítve hirdetése a versenytársakkal szemben.

A kattintási ár beállítása során a következő javaslatokat célszerű figyelembe venni:

 

Szűken célzott kampányok:

Szűken célzott kampányok esetében állítsa magasabbra a kattintási árat a szélesebben célzott kampányokhoz képest. Ennek oka, hogy a kevesebb honlapot felölelő kampányok esetében nagyobb a verseny a megjelenésért (ugyanis csak egy adott részét képezik az egész ETARGET hálózatnak). Magasabb kattintási árral az adott médiafelület nagyobb részét vásárolja meg.

Szűk célzás esetén (például sport, gazdaság, lakhatás, kulcsszavakkal való célzás stb.) javasoljuk a kattintás árát 100 Ft-ra vagy annál magasabb összegre állítani. Ismételten gondoljon arra, hogy minél magasabb elérést szeretne elérni, annál magasabb árat kell megadni.

 

Szélesebben célzott kampányok (Széles körű célzás):

Ennél a típusú célzásnál ne állítsa be a kattintás árát 29 Ft-nál alacsonyabbra.

Ha viszonylag magas látogatószámot szeretne elérni (pl. 7000 látogatás/hét), ne állítson be 100 Ft-nál alacsonyabb kattintási árat. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy nem éri el a kívánt látogatószámot az adott időszak alatt.

 

Optimalizáció!!!

A kampány teljes időtartama alatt tesztelje, hogy az adott reklám miképp befolyásolja az eladást. Kizárólag ezáltal tudja beállítani a kampányt úgy, hogy az növelje az eladást.

További információkért vagy optimalizálással kapcsolatos segítségért vegye fel velünk a kapcsolatot.

 

 

Honnan tudom, hogy ez megéri nekem?

Kiemelten fontos a kampány folyamatos mérése. Ez az egyetlen módja annak, hogy látható legyen, milyen mértékben növekedett az eladás, s így az is egyértelmű lesz, érdemes-e reklámba fektetni.

A következő paramétereket vegye figyelembe:

1.       Összesített eladási eredmények:

o   Hasonlítsa össze az eladási eredményeket a kampány alatti és az azt megelőző időszakban.

 

2.       Közvetlen konverziók – például a kampány által befolyásolt eladási eredmények (Online értékesítés)

o   Mérje, hogy az online kampány által érkezett honlaplátogatók közül hányan vásárolták meg termékét, szolgáltatását.

 

3.       Kampány által befolyásolt eladási eredmények (Offline értékesítés)

o  Ha nem webáruházban értékesíti termékeit, kérdezze meg vásárlóitól szóban vagy kérdőív által, honnan tudnak termékéről/szolgáltatásáról. Továbbá, hogy mi alapján vásárolták azt meg pont Öntől.

 

4.       Honlaplátogatók:

o   Az azonnali eladások növekedése nem az egyetlen mutatója egy sikeres kampánynak. Azt is nézze meg, hány felhasználó látogatott weboldalára, és hasonlítsa azt össze a kampány előtti adatokkal.

o   Nézze meg a megtekintett oldalak számát és az oldalon eltöltött időt is. A jövőbeli vásárlási döntési folyamat azzal kezdődik, hogy a látogatók az oldalon tartózkodnak, és áttanulmányozzák annak tartalmát.

 

5.       Kiértékelés

o   Hasonlítsa össze ez eladási eredményeket a kampány előtti és alatti időszakban. Összegezze a megnövekedett eladást, vesse össze az adott bevételt a reklámra fordított költséggel.

o   Ne feledje, hogy a kampánnyal azokat a felhasználókat is befolyásolja, akik meglátogatják a honlapot, ám a rendelés befejezése nélkül elhagyják az oldalt. Azonban ezek a felhasználók akár pár nappal vagy héttel később is vásárolhatnak. Ezért vegye figyelembe, hogy a kampányt hitelesen kiértékelni annak végétől számított, adott idő elteltével lehet.

 

Folyamatosan Optimalizáljon!!!

o   A felül feltüntetett kampány mérési kritériumok alapján módosítsa a beállításokat úgy, hogy javuljanak a kampány eredményei. Ebben az esetben módosíthatja a kattintási árakat, a célzást, a hirdetések szlogenjének variációit épp úgy, ahogy annak szövegét.

o   A mért eredményeket értékelje ki, majd javítsa a PPC kampány paramétereinek beállításait. Ami a kattintási árat illeti, ne feledje, hogy éppen az alacsonyra beállított kattintási ár lehet az egyik tényezője annak, hogy a PPC hirdetések nem jelennek meg megfelelő gyakorisággal az adott médiakörnyezetben. Sőt, az ár befolyásolja a megjelenítést jobb minőségű honlapokon. Minél minőségibb a honlap, ahol a hirdetése megjelenik, annál esélyesebb, hogy vásárlásra ösztönzi az olvasókat (más szóval csökkenti a Cost Per Action – CPA költségét).

A költségvetésről bővebb információt ITT talál. 

 

 

 

További kérdések esetén vegye fel velünk a kapcsolatot.     

   

Tel: +36 1 / 808 83 53

Emial: uzlet@etarget.hu


Kapcsolat

Etarget SE Szent István tér 4-5. 5. em. 2. 1051 Budapest

uzlet@etarget.hu

+36 1 / 445 37 83