GYIK

 

 

Segítségre van szüksége az internetes reklámmal kapcsolatban? Keressen rá kérdésére az alábbi kategóriák egyikében.

 

 
 

Magunkról

Az Etarget egy internetes reklámhálózat, amely abban segít Önnek, hogy elhozza a potenciális vásárlókat céges weboldalára.

Etarget hirdetései olyan weboldalakon jelennek meg, mint Index.hu, Origo.hu, Life.hu, Ongo.hu, és több száz további magyar oldalon. A PPC szöveges hirdetések ingyenesen jelennek meg, csak a potenciális érdeklődők után fizet, tehát csak a reklámra való kattintás után. A banner reklám esetében már nem kattintás után, hanem 1000 megjelenés után fizet.

 

Milyen típusú reklámokat kínál az ETARGET?

1.      PPC szöveges hirdetések – hagyományos reklám három soros szöveggel és kis képpel, amely hirdetési csoportban vagy önállóan jelenik meg. Újdonság, hogy a hirdetést nagyobb formátumban jelenítjük meg. Ezáltal reklámban elhelyezett kép a domináns, és inkább bannerre emlékeztet, de megmaradnak szöveges felület előnyei is – pontosabb leírás, ingyenes megjelenés, esetenként a domain megjelenítése.

 

Mire figyeljen a statisztikában:

  • Átkattintási ráta, azaz a megjelenítések és átkattintások aránya – százalékos CTR
  • Átlagos kattintási ár (CPC)

 

2.      Banner és videó reklám – más néven display reklám (vizuális reklám). Ez a fajta megjelenés a fogyasztók figyelmét könnyebben felkelti, ezért s display reklámokba fektetett összegek világszerte egyre növekednek, és ezt a reklámtípust a kis vállalkozások, illetve kisebb hirdetők is megkedvelték már. A banner reklám előnye, hogy különböző formátumokban is elkészíthető, így jobb pozíciókban jelenhet meg a weboldalakon. Nő az interaktivitás, amely növeli a felhasználó érdeklődését (mozgóképek, vagy 3D-s megjelenés). További előny a call-to-action gomb, amely akcióra ösztönzi a felhasználót (pl. vásárlás, játék, regisztráció, kapcsolat felvétel és hasonlók). A szöveges hirdetéssel ellenben itt megjelenés után fizet (az árak jellemzően 1000 megjelenésre vonatkoznak), a kattintások ingyenesek.

 

Mire figyeljen a statisztikában:

  • Átkattintási ráta, azaz kattintási vs. megjelenítési arány – százalékos CTR
  • 1000 megjelenésre jutó átlagos ár (CPM)
  • Licit sikeressége – ez egy fontos paraméter a display reklámok (banner, videó) eredményeinek megfigyelése tekintetében. Százalékban van feltüntetve, minél magasabb, annál magasabb versenyképességgel rendelkezik reklámja az 1000 megjelenésre jutó ár szempontjából.

 

3.      Mobil reklámok – egy reklámkampány beállításai alatt kiválasztható, hogy milyen készülékeken jelenjen meg a reklám. Ennek köszönhetően megszólíthatja azt a célközönséget, akik főleg mobilkészüléket, okostelefont, illetve táblagépet használnak. Mivel a mobiltelefonos felhasználók száma folytonosan növekszik, ezért természetesen a mobil reklámra való kereset is egyre nagyobb.

A hirdetés megjelenítése egyszerre több rendszerben?

Elégendő, ha egyetlen egy hirdetést alakít ki rendszerünkben, és ezzel nemcsak hálózatunk több száz magyar weboldalán jelenhet meg, de a Google keresőjében és Facebookon is.

Az Etarget egy célzott hirdetés

Az Etarget számos eszközt nyújt a reklámok célzására, mely segítségével beállíthatja, hogy kinek, mikor, hol, és mi módon jelenjen meg hirdetése. Két fő csoportba sorolhatjuk ezeket:

  • célzás tartalomra: felületi célzás, érdeklődés alapú publikum, kulcsszó alapú célzás (csak PPC reklámok), oldalak szerinti célzás (csak bannerek), kategóriák szerinti célzás
  • célzás felhasználóra: : retargeting, dinamikus retargeting, szociális és demográfiai térkép, biznisz retargeting, nemek szerinti célzás

Mikor fizet a kattintás után és mikor a megjelenítés után?

A PPC reklám ingyenesen jelenik meg, csak akkor fizet, ha a potenciális ügyfelek rákattintanak reklámjára. A banneres reklám esetében minden 1000 megjelenés után kell fizetni, de a kattintásokért nem. Többet az árakról itttudhat meg.

Egyszerűen létrehozható kampányok?

Az ETARGET hálózatában gyorsan és egyszerűen létrehozhatja hirdetését a regisztrációját követően. Nincs szüksége megrendelés küldésére, telefonálásra, illetve az aktiválásra sem kell várnia. A kampány elindításához elég, ha minimálisan 20 000 Ft (+ ÁFA) összeggel feltölti egyenlegét. Bankkártyával is fizethet, ez esetben a létrehozott kampányok azonnal megjelennek, átfutási idő nélkül.

Aktuális statisztikák, állandó kontroll a kampány felett

  • Nonstop hozzáférés fiókjához a login és jelszó általi bejelentkezéssel
  • Bármikor, tetszőlegesen módosíthatja reklámjait
  • Hozzáférés a folyamatosan aktualizált statisztikákhoz, az eredmények pontos áttekintése. A statisztikák kétóránként frissülnek.

Etarget mint marketingeszköz?

Az Etarget internetes reklámjait számos helyzetben felhasználhatja, legyen szó termékeladásról, márkaismeretség növeléséről, vagy e-mail adatbázis bővítésről.

Miért érdemes az Etarget reklámhálózatában hirdetni?

  • A kampányok egységes beadása. A reklámokat egy helyen hozza létre, de több száz weboldalon jelenik meg.
  • Célzás. A reklámhálózat pontosan kiválasztja azokat a webhelyeket, ahol ügyfelei felbukkannak.
  • Átlátható riportok. Teljes áttekintés a reklámja hozamáról egy helyen.

Hogyan kezdjek el hirdetni?

Elég csak itt beregisztrálni.

A rendszer egyszerű és átlátható, egy PPC reklám létrehozása csak pár perc. Ehhez szüksége van egy maximum 488x256px méretű képre és némi leírásra (110 karakter) a hirdetett termékről vagy szolgáltatásról. A végső termék egy attraktív egység, mely tartalmazza a képet, a szöveget és hirdetett oldal domainnevét.

Nem vagyok cégtulajdonos, így is regisztrálhatok?

Igen, a szolgáltatás bárki számára elérhető. Ha nem vállalkozóként hirdet, a „cég neve“ mezőbe adja meg teljes nevét.

Hol jelennek meg konkrétan az Etarget reklámjai?

Etarget hirdetései több közösségi médiában, hírportálon, keresőben jelenik meg, köztük olyan weboldalakon, mint Index.hu, Origo.hu, Life.hu, Ongo.hu, és több száz magyar oldalon.

Mely országokban elérhető az Etarget szolgáltatása?

Az Etarget hét európai országban van jelen.

Országok listája: (az országra kattintva megnyílik az Etarget weboldala az adott nyelven) 


Szlovákia
Csehország
Magyarország
Horvátország
Szerbia
Románia
Bulgária

Hogyan rendeli hozzá az Etarget a reklámokat a cikkekhez?

Az Etarget rendszere automatikusan elemzi azokat a honlapokat, ahol az Etarget reklámfelületei megtalálhatóak. Az Etarget összeveti a cikkeket a hirdetések ajánlataival, és elhelyezi a legmegfelelőbb reklámot. Ez az egész folyamat a másodperc törtrésze alatt végbemegy.  

A hirdetés kiválasztása az adott cikkhez több tíz hirdető közül aukciós módszerrel történik. A kiválasztás során az alábbi tényezőket vesszük figyelembe:

  • kulcsszó relevancia;
  • CTR (kulcsszó relevancia);
  • kattintás ára, vagy 1000 megjelenésre jutó ár a hirdetés típusától függően.

Mit takar a megjelenés idő szerinti táblázata?

Az Etarget rendszerben beállítható, hogy a hirdetés a hét mely napjain, mely órákban jelenjen meg. Az időrend biztosítja, hogy csak az Ön által meghatározott időben jelenjenek meg hirdetései.

Ahhoz, hogy a hirdetés a behatárolt időben jelenjen meg, szükséges a megjelenés idő táblázatában bejelölni a pontos intervallumot. A bejelölt idő intervallumon kívül a hirdetés automatikusan leáll.

Ezt a lehetőséget leginkább akkor ajánljuk, ha szeretné ügyfeleit kapcsolatfelvételre ösztönözni. Így felesleges a reklámot olyan időpontban futatni, amikor az ügyfélszolgálata nem elérhető.

Hogyan alakítson ki ideális hirdetést?

Az ideális hirdetésnek elsősorban figyelemfelkeltőnek és attraktívnak kell lennie az potenciális ügyfelei számára. Nagyon fontos továbbá, hogy a hirdetés szövege a lehető legpontosabban írják le a hirdetett terméket, szolgáltatást, és ne térjen el semmiben a honlapon található adatoktól.

Kulcsszóként válasszon olyan szavakat, amik legjobban jellemzik az Ön által kínált terméket. Ha például hűtőszekrényt árul, akkor válassza az alábbi kulcsszavakat: hűtő, hűtő fagyasztóval, fagyasztó, étel tartolás, konyha technika, stb.

A kattintási árat ezt követően beállíthatja lehetőségei szerint.

Ideális hivatkozás kialakítása – retargeting?

Az ideális hirdetésnek elsősorban figyelemfelkeltőnek és attraktívnak kell lenni az potenciális ügyfelei számára. Nagyon fontos továbbá, hogy a hirdetés szövege a lehető legpontosabban írják le a hirdetett terméket, szolgáltatást, és ne térjen el semmiben a honlapon található adatoktól.

A retargetingnek köszönhetően kapcsolatban maradhat azokkal, akik már egyszer jártak weboldalán. Ezért úgy írja meg hirdetése szövegét, hogy a felhasználó emlékezzen az ott látott termékére, vagy szolgáltatására. Ha már fut egy kampánya konkrét termékkel, akkor a retargeting hivatkozás is ugyanazon termékre vonatkozzon.

Ha oldalán több retargeting kód van (pl. több termékre vonatkozóan), készítsen külön hirdetést minden ilyen kódhoz.

 
Fogalomszótár

PPC

Kattintatás alapú reklámforma, amely jellemzően kontextuálisan vagy kulcsszó alapján jelenik meg. A hirdető nem fizet a megjelenítése után, csak akkor, ha a potenciális ügyfél rákattint a reklámra és így eljut a hirdetett weboldalra.

Egyéb megnevezések: pay-per-click, CPC, cost-per-click

CPM - cost per mille, vagyis ezer megjelenésre jutó költség

A banner reklámot ezer megjelenésben mérik. A beállításokban kiválasztja a CPM árát, ami az Ön legmagasabb ajánlataként szerepel a felületi aukcióban, reális időben. Ön dönti el, hogy mennyit szán kampányára amivel egyúttal beállítja annak intenzitását és az elért közönséget is.

 

CTR (ang. Click Through Rate, átkattintási ráta)

az online reklám nemzetközileg használt mérési standardja. Általában százalékban tüntetik fel és az alábbi kérdésre ad választ: Azon felhasználóknak, akik látták a reklámot hány százaléka kattintott rá, 

Példa:
Ha a CTR 0,3%, akkor reklám ezer megjelenéséből három felhasználó kattintott a reklámra.

A kontextuális és a keresőkben megjelenő reklámok esetében a hirdető nem fizet a megjelenés után. Csak akkor fizet, ha valaki kattint hirdetésére.

 

RTB - a reklám vásárlás aukciós modellje (Real Time Bidding)

A felhasználó megjelenést vásárol – impressziót több reklámhálózatba, reális időben. A vásárlás (aukció) és a megjelenés a másodperc töredéke alatt végbe megy.

 

Programmatic

Egy olyan automatizált módszer, amellyel média felületet vásárolhat digitális platformon keresztül. Ez a mód felváltja a hagyományos megrendelésen és ajánlatkérésen alapuló reklámozást.

 

Banner

Különböző méretű és formátumú bannereket lehet választani, a specifikációt itt megtalálja. A reklámok egyik előnye a call-to-action gomb, amely akcióra ösztönzi a felhasználót (pl. vásárlás, játék, regisztráció, kapcsolat felvétel és hasonlók). A szöveges hirdetéssel ellentétben a banneres reklámot megjelenés után kell fizetni (az árakat 1000 megjelenésért szokás feltüntetni), a kattintások ingyenesek. A bannerek ideálisak a márkaismeretség növelésére, új termék, márka, vagy szolgáltatás bevezetésére, mivel figyelemfelkeltőek, és változatos helyeken jelennek meg. A banner reklámokról itttudhat meg többet.

 

PPC szöveges hirdetés

a pay-per-click reklám egy szöveges reklám, ahogy már megnevezésből is adódik, a kattintás után fizet, miközben a reklám megjelenítése ingyenes. A PPC előnye, hogy a kisebb grafikai elem (kép) elégséges szövegteret biztosít arra, hogy termékét bemutassa, mégis felkelti az ügyfél érdeklődését. A szöveges rész egy maximum 30 karakteres címsorból és két sor, max. 40 karakteres leíró részből áll. A formátum többnyire megjeleníti hirdetett honlap domain nevét is. Erre a reklámtípusra jellemző a kulcsszó alapú célzás, de az Etarget több célzási módot is kínál, beleértve a retargetinget is, amely funkció a PPC reklámoknál 7 napig automatikus és ingyenes.

 

Remarketing (retargeting)

Olyan internetes reklám technika, amely webodala volt látogatóinak jeleníti meg a reklámot. Az Etarget hálózata minden oldalán megjelenít retargeting hirdetéseket.

 

Kulcsszavak

Olyan kifejezések, amelyek kontextuális reklámok és a keresőkben szereplő reklámok célzására szolgálnak. Ha a kulcsszó alapú célzást választja, akkor adjon meg egy vagy kétszavas kifejezéseket, amelyek illenek termékére és ügyfelei érdeklődési körére. Ez lehetővé teszi a szöveges hirdetés elhelyezését olyan internetes weboldalra, amelyet feltételezhetően potenciális vásárlói látogatnak. Ajánlott a minimálisan 20 kulcsszóra való célzás, de az optimális kulcsszó 50, vagy több.

 

 
Nem talált választ kérdésére? Lépjen kapcsolatba velünk. Ha bármilyen kérdése van, lépjen kapcsolatba velünk, szívesen segítünk.
uzlet@etarget.hu  alebo  +36 1 / 445 37 83
Kulcsszavak:
    


Kapcsolat

Etarget SE Szent István tér 4-5. 5. em. 2. 1051 Budapest

uzlet@etarget.hu

+36 1 / 445 37 83