Amennyiben egyéb kérdése van, forduljon hozzánk.
A termék típusú célzás az Etargetes reklámok célzásának alapmódszere. A termék típusú kulcsszavak alapján az ön hirdetése megjelenik:
Az olyan cikkeknél, amelyek összefüggésbe hozhatók az ön által kínált termékkel.
Ha az ön potenciális ügyfele beírja a kulcsszót a keresőbe.
Ha az ön potenciális ügyfele egy katalógusban keresi a kulcsszót.
Példa:
Az autóeladásról szóló reklám az autós cikkeknél fog megjelenni.
Az egyes kulcsszavak árát a hirdetés megalkotásának utolsó lépésében tudja megadni. A kulcsszó minimális ára 5 forint Áfa nélkül.
Ha azt szeretné, hogy a hirdetés minden kulcsszóra megjelenjen egy konkrét pozícióban, akkor kattintson a pozícióra (1-től 5-ig), és a rendszer automatikusan átalakítja az ajánlatot.
Azt javasoljuk, legalább 50 ügyfélszót adjon meg egy hirdetéshez, az optimális mennyiség 100 ügyfélszó egy hirdetéshez.
A regisztráció és az Etarget szolgáltatás bevezetése ingyenes. A kampány indítása előtt fel kell tölteni az egyenleget, az első feltöltés minimális összege 20 000 forint (Áfa nélkül).
Az ár meghatározásának alapvető szabályai:
a tényleges ár sosem lépheti át az ön által meghatározott átkattintásokra vonatkozó maximális árat;
a tényleges ár úgy van beállítva, hogy az adott kulcsszóra megírt hirdetése mindig a lehető legmagasabban jelenjen meg;
a tényleges ár úgy van beállítva, hogy ezért a pozícióért a lehető legkevesebbet fizesse
ha a valós ár alacsonyabb, mint a minimális ár, akkor be lesz állítva a minimális ár.
Az Etarget egy reklámhálózat, amely megkeresi az interneten az ön cégének potenciális ügyfeleit, és átirányítja őket az cég weboldalára.
Az Etarget a több mint ezer internetes weboldal közül olyan szlovákiai oldalakon is elhelyezi az ügyfelek reklámhirdetéseit, mint a Sme.sk, a Markiza.sk, a Cas.sk az Etrend.sk vagy a Hospodárske noviny. Ezek a hirdetések célirányosan jelennek meg az olvasók előtt, a cikk tartalma és az olvasók érdeklődési köre függvényében.
A hirdetések ingyen jelennek meg, csak akkor kell fizetni, ha van potenciális érdeklődés az ügyfelek részéről, azaz csak az után, hogy a látogató rákattint a hirdetésre.
Az Etarget hirdetések néhány alapja
A reklámüzenetek megjelenítése egyszerre több portálon
Elegendő egyetlen hirdetést létrehoznia, és egyetlen céggel kapcsolatban lennie, hogy a hirdetése megjelenjen a szlovák internet több mint ezer weboldalán.
Az Etarget célzott reklám
Az Etarget kiválasztja azokat az oldalakat, amelyeket éppen az ön célközönsége látogat, és ott jeleníti meg az ön hirdetéseit.
Csak a kattintásért fizet
A hirdetések ingyen jelennek meg, csak akkor kell fizetni, ha a hirdetése felkelti a potenciális ügyfél érdeklődését, és a hirdetésre kattint.
Egyszerűen adhatja meg a hirdetést
Az egész reklámkampányt (netes hirdetéseket) egyedül is megadhatja az Etarget oldalán. Ehhez nem kell semmilyen megrendelőt küldeni, és telefonálni sem kell, sőt, az aktiválásra sem kell várni.
Aktuális statisztikák, a reklámkampány teljes folyamatát kézben tarthatja
Nonstop hozzáférés a felhasználói felülethez, belépéssel, a felhasználói név és a jelszó megadása után
Lehetőség arra, hogy bármikor új hirdetéseket adjon meg, vagy változtasson a kulcsszavakon, esetleg módosítsa, leállítsa a kampányt
Hozzáférés a folyamatosan frissülő statisztikai mutatókhoz, melyek a kampány eredményességét mutatják – pontos adatok arról, hány felhasználó látta a hirdetést, és ebből mennyi kattintott a reklámra. A statisztikák kétóránként frissülnek.
Etarget különböző marketinges feladatokra
Az Etarget internetes reklámokat számos helyzetben használhatja. Akkor is, ha termékeket szeretne eladni, akkor is, ha a márkanevet szeretné ismertebbé tenni, de akkor is, ha az email adatbázisát szeretné növelni.
A reklámhálózat egy olyan szolgáltatás, amelynél az ügyfél egy szolgáltatáson keresztül adja meg a hirdetést, melyek ezt követően az interneten több helyen megjelennek. Az Etarget egy reklámhálózat, amely képes arra, hogy az ön hirdetéseit több mint ezer szlovákiai weboldalon megjelentesse.
Milyen előnyöket kínál a reklámhálózat?
A reklámszövegek egységes megadása. A reklámokat egy helyen adja meg, mely ezt követően több tíz, akár több száz szlovákiai weboldalon megjelenik.
Célzás. A reklámhálózat pontosan azokat a helyeket választja ki, ahol felbukkannak az ön ügyfelei.
Áttekinthető jelentések. Egy helyen szerezhet információkat a reklámja aktuális állásáról, eredményeiről.
A tartalmi hirdetés az internetes reklám egyik formája, mely célzással jeleníti meg a reklámokat, az internetes oldalon lévő cikk tartalma függvényében, vagy az alapján, hogy milyen érdeklődése lehet azoknak az olvasóknak, akik az adott cikket olvassák. Az Etarget reklámhálózat a tartalmi hirdetések elvén működik.
Az Etarget reklámrendszer átszkenneli az internetes médiumok weboldalait, meghatározza annak tartalmát, és ennek alapján jeleníti meg a reklámokat, úgy, hogy azok a leginkább tükrözzék a cikk tartalmát.
Példa:
Ha egy internetes oldalon található cikk a sportról szól, akkor a cikknél sporttal, sportszerekkel kapcsolatos reklámok jelennek meg, vagy olyanok, amelyek belépőket árulnak az egyes sporteseményekre, vagy a televíziós közvetítéseket hirdetik.
A tartalmi hirdetés azt jelenti:
Széles lefedettség egyetlen helyről. A tartalmi hirdetés egyszerre több helyen is eléri a potenciális ügyfeleket, úgy, hogy nem kell minden egyes oldalon külön kezelni a hirdetési kampányt.
Fizetés az ügyfélért. A tartalmi hirdetésekkel nem költi a pénzt az olyan emberkért, akiket nem érdekel az ön terméke, szolgáltatása. A tartalmi hirdetések megjelenítése ingyenes, csak azt követően kell fizetni, ha a hirdetés felkelti a potenciális ügyfél érdeklődését – azaz rákattint a hirdetésre.
Pontos találat. A tartalmi hirdetés az ügyfelek igényei alapján céloz, ezért az olyan helyeken jelenik meg, ahol az ön cége legtöbb potenciális ügyfele megtalálható.
A keresőkben elhelyezett hirdetés az internetes reklám szöveges formája, melyért kattintások alapján kell fizetni (PPC – az angol Pay-per-Click, azaz fizetés kattintásonként rövidítése), ezek a hirdetések kizárólag a keresőkben jelennek meg. Arra szolgál, hogy növelje a keresőkből érkező látogatottsági mutatókat, és az olyan potenciális ügyfelek megszólítására, akik olyan információkat keresnek éppen, amelyek összefüggenek a cég tevékenységével, szolgáltatásaival, termékeivel.
Az Etarget a szlovák keresők többségében megjeleníti a hirdetéseket, beleértve a zoznam.sk keresőt is.
A keresőkben elhelyezett hirdetések további elnevezései: search engime reklám, search reklám, search engime marketing (SEM).
Példa:
Ha valaki a „sport” szóra keres a keresőben, akkor az úgynevezett természetes találati eredményeken kívül sporttal kapcsolatos fizetett hirdetések is megjelennek.
Bár a tartalmi hirdetések és a keresőkben elhelyezett hirdetések elveiben sok közöset találunk, de mindkettő különbözik mind az elhelyezés, mind pedig a marketinges célok tekintetében.
Közös elemek:
Fizetés a kattintásért (pay-per-click, PPC). A hirdető nem fizet a reklám megjelenésért, csak akkor, ha a potenciális ügyfél a hirdetésre kattint, és így a hirdető weboldalára jut.
Célzás. Mind a tartalmi hirdetések, mind pedig a keresőkben elhelyezett hirdetések célozva vannak, azaz a cég potenciális ügyfeleit keresik az interneten, és a hirdető weboldalára irányítják őket.
Szöveges formátum. Mindkét hirdetés egyszerű szöveges formában jelenik meg, néha képpel kombinálva.
A keresőkben elhelyezett hirdetések sajátosságai
Aktívan keresett termékek. Ha az interneten szörfölők a keresőkben a cég szolgáltatásaival, termékeivel kapcsolatos szavakra keresnek, akkor ez a hirdetési forma biztosítja, hogy az a vásárlást megelőző információgyűjtés közben rátaláljanak az ön cégére.
Nem alkalmas a cégnév és a márkanév ismertségének növelésére. Ha az emberek az ön termékét aktívan nem keresik, akkor a keresőkben elhelyezett reklámot csak marketinges kiegészítésként érdemes alkalmazni.
A keresőkben jelenik meg.
Példa:
Ha az emberek Celine Dion DVD-re keresnek, és az ön boltja árusít ilyet, akkor hirdetnie kellene a keresőkben, hogy a cég weboldalára irányítsa a vásárolókat.
A tartalmi hirdetések sajátosságai
Vásárlást biztosít, és erősíti a cég ismertségét. A tartalmi hirdetés azon kívül, hogy aktív ügyfeleket szerez, arra is alkalmas, hogy megszólítsa azokat, akik akkor aktívan nem keresik az ön termékét.
Az ügyfelek a konkurenciánál vannak? Ha arra törekszik, hogy elcsábítsa az ügyfeleket a konkurenciától, akkor aktívan fel kell hívni a figyelmüket a cég ajánlatára – erre szolgál a tartalmi hirdetés az olyan oldalakon, amelyeket az ön potenciális ügyfelei rendszeresen látogatnak.
Főleg az internetes újságokban megjelenő cikkeknél jelenik meg. A tartalmi hirdetés célozva jelenik meg, az internetes újságokban megjelenő cikket tartalma szerint, vagy az alapján, hogy milyen érdeklődése van a cikk olvasójának.
Példa:
Egy új bankkártyatípust vezetett be a bank. Az ilyen termékre nem keresnek gyakran az interneten, ezért ennek támogatására a bank tartalmi hirdetéseket ad fel, a reklámok pedig olyan cikkeknél jelennek meg, amelyeket a bank célközönsége olvas.
Példa:
Egy kozmetikai cég minden hónapban új termékekkel jelenik meg a piacon, és szeretné támogatni az eladásukat. A tartalmi hirdetéseken keresztül a női portálok olvasóit célozza meg, őket próbálja átirányítani a weboldalára.
Példa:
A futárcégnek sok konkurense van a piacon, és a növekedéséhez szeretné megszerezni a konkurens cég ügyfeleit is. Tartalmi hirdetésekkel reklámoz, ezek az olyan cikkeknél jelennek meg, amelyeket az ő célcsoportja olvas.
A célzott reklám fogalmát, két hirdetési formátummal kapcsolatban szokták említeni – összefoglaló
fogalomként. Mindkét forma a látogatottság célzott növelését szolgálja, ezért is szerepel a nevében a
célzott szó.
Mi a különbség a keresőkben elhelyezett hirdetések, és a tartalmi hirdetések között?
A weboldal nem csak egy internetes prezentáció. Jelentősen segíthet az új ügyfelek toborzásában is.
Sok ember vásárlás előtt információkat gyűjt – éppen az interneten. A vásárlásról gyakran az dönt, hogy megtalálják-e az ön oldalát, vagy a konkurens cég weboldalára bukkannak-e rá. A cég weboldalán található információk művelik az ügyfeleket, ezek növelik a lojalitásukat a céggel, a termékekkel vagy a szolgáltatásokkal szemben.
A kulcsszavak olyan kifejezések, amelyek keresőkben elhelyezett és a tartalmi hirdetések célzását szolgálják. A kulcsszavak határozzák meg, hol jelenik meg az ön hirdetése.
Az Etarget két típusú kulcsszót használ:
szavak, amelyek leírják a hirdető termékét (termékszavak)
szavak, amelyek az ügyfelet írják le (ügyfélszavak)
A CTR (az angol Click Through Rate, az átklikkelés aránya rövidítése) egy nemzetközileg is használt, általánosan elfogadott eszköz a tartalmi hirdetések mérésére. Általában százalékos formában van megadva, és arra a kérdésre keresi a választ, hogy: „Az emberek hány százaléka kattintott a hirdetésre azok közül, akik látták a hirdetésemet?”
Példa:
CTR: 0,3 – azt jelenti, hogy az ezer megjelenésből három ember kattintott a hirdetésre.
Sem a keresőkben elhelyezett hirdetéseknél, sem a tartalmi hirdetéseknél nem kell fizetni az ügyfélnek azért, hogy megjelent a reklámja. Csak akkor fizet, ha valaki rákattint a reklámjára.
Elegendő regisztrálni ide kattintva.
Az Etargetes hirdetések rövid szöveges formában jelennek meg az interneten, a hirdető termékét, szolgáltatását népszerűsítve. Célja, hogy a célzással a hirdető weboldalára irányítsa a potenciális ügyfelek válogatott csoportját.
Mit akar mondani?
Kinek akarja azt mondani?
Mennyi pénze van erre?
És végül – még jobban is el tudná ezt mondani?
Az Etargetes reklámok több mint 1000 szlovákiai internetes oldalon jelennek meg, netes újságokban, közösségi oldalakon, keresőkben, katalógusokban, és hobbioldalakon.
Az Etarget partneroldalainak teljes listája
Kilenc európai országban lehet Etargetes hirdetéssel hirdetni.
Az országok listája: (az országnévre kattintás után megjelenik az adott ország Etargetes oldala)
A kampány pontos célzása érdekében jó tudni, pontosan milyen célzási típusokat kínál az Etarget.
Az Etargetben a célzásnál a kulcsszavakat használjuk.
Az Etarget rendszere automatikusan elemzi azokat a cikkeket, amelyeknél megtalálhatóak az
Etarget hirdetési felületei. Az Etarget összehasonlítja a cikket a hirdetők kínálatával, és a cikkekhez
a legalkalmasabb reklámokat helyezi el. Ez a teljes folyamat nem tart néhány milli másodpercnél
tovább.
Az adott cikkhez kapcsolódó hirdetést több tíz hirdető közül választja az Etarget – árveréses
formában. Az Etarget a választásnál főleg az alábbi három szempontot veszi figyelembe:
Valószínűség
A legfontosabb szempont, amely alapján besoroljuk az egyes hirdetéseket, az a hirdetések valószínűsége. Ez azt jelenti, hogy ha valaki az „életbiztosítás” szóra hirdet, akkor annak a reklámja előbb jelenik meg, mint azoké, akik csak a „biztosítás” szóra hirdetnek, az ő hirdetésük értelemszerűen később jelenik meg.
Ár és CTR
Minél jobb minőségű az ön hirdetése (magasabb CTR), és minél többet hajlandó fizetni egy kattintásért, annál magasabb pozícióban (kereső) és gyakrabban (tartalom) jelenik meg a hirdetése.
Ha ugyanazon kulcsszóra több ügyfél is hirdet, akkor az alapján soroljuk a hirdetéseket, hogy mennyit hajlandóak fizetni kattintásonként, ezt megszorozzuk az adott hirdetésre és kulcsszóra érvényes normalizált CTR számmal.
A cikkek után elhelyezett hirdetéseknél a normalizált CTR szám helyett a minőséget a valószínűség alapján állapítjuk meg, hogy mennyire releváns a hirdetés szövege az adott cikkhez.
Idő
Abban az esetben, ha a fent említett szempontok azonosak, a hirdetés pozícióját az dönti el, hogy mikor lett aktiválva a hirdetés. A hirdetést abban a pillanatban tekintjük aktívnak, amikor az ön felhasználói felületén a számla egyenlege pozitív. A korábban aktivált hirdetések magasabb pozícióban helyezkednek el.
Az Etarget célja, hogy az interneten szörfölőnek olyan tartalmat jelenítsen meg, amely érdekli őt. Ezért a rangsorolásnál nagy súlya van annak, hogy milyen a hirdetés valószínűsége (kulcsszavak) a cikkel, de az is fontos, hogy jó minőségben legyen megírva a hirdetés szövege, amely felkelti a potenciális ügyfelek érdeklődését (CTR).
A jó minőségű hirdetés csökkenti azt az összeget, amelyet elkölt az Etargetben. A rossz minőségű hirdetés, a rosszul megválasztott kulcsszavak pedig növelik az Etargetben elköltött pénz mennyiségét.
Ha a konkurens hirdetések relevanciája hasonló, akkor az ár lesz a döntő szempont.
A CTR (az angol Click Through Rate, az átklikkelés aránya rövidítése) egy nemzetközileg is használt, általánosan elfogadott standard a tartalmi hirdetések mérésére. Általában százalékos formában van megadva, és arra a kérdésre keresi a választ, hogy: „Az emberek hány százaléka kattintott a hirdetésre azok közül, akik látták a hirdetésemet?”
Példa:
CTR 0,3 azt jelenti, hogy ezer megjelenésből három ember kattintott a hirdetésre
Sem a keresőkben elhelyezett hirdetéseknél, sem a tartalmi hirdetéseknél nem kell fizetni az ügyfélnek azért, hogy megjelent a reklámja. Csak akkor fizet, ha valaki rákattint a reklámjára.
Az Etarget folyamatosan figyeli a cikkeknél elhelyezett hirdetések eredményességét. Ha a hirdetésnek magas a CTR mutatója (azt jelenti, hogy a hirdetés érdekes az adott közönség számára), gyakrabban jelenik meg a cikkeknél.
Az Etarget felhasználói felületén a „Szavak, amelyek leírják az ön termékét” mezőbe az alábbiakat adja meg:
Szavak, amelyek bemutatják, mit kínál az adott hirdetésben
Figyelem, ezek nem azok a szavak, amelyek jellemzik az ön cégének tevékenységét, csak az, amely az adott hirdetésben szerepel.
Példa:
A „Berendezzük az irodáját” hirdetésre az alábbi szavakat használhatja: irodai bútorok, iroda berendezés, irodai eszközök, office bútorok, céges bútorok, iroda berendezése…
A termékszavakat az ön felhasználói felületén, a „Szavak, amelyek leírják az ön termékét” mezőbe adja meg.
Alkalmazás a rokon értelmű kulcsszavak keresésére
Az ügyfél típusú célzás az Etarget rendszerben a reklámhirdetések célzásának bővített módszere. Az ügyfél típusú szavak arra alkalmasak, hogy nagyobb érdeklődést tudjunk elérni, azaz hogy többen látogassanak a céges weboldalra.
Az ügyfélszavakkal célzott reklámüzenetek:
a cikket olvasó ügyfél érdeklődési köréhez kötődik;
nem kell feltétlen témában is kötődnie a cikk tartalmához.
Példa:
Az termékszavakat tartalmazó, autókat értékesítő hirdetés az autókról szóló cikkeknél fognak megjelenni.
Az ügyfélszavak alapján az autók értékesítéséről szóló hirdetés az olyan cikkeknél is megjelenik, amelyek nem függenek össze az autókkal, de mégis a célcsoport érdeklődési körébe tartoznak. A sportautó esetében ezek az alábbi témájú cikkek lehetnek:
sportról szóló cikkek (a sportszerető férfiak)
hírek, tőzsde (gazdaságilag erős célközönség)
a golfról szóló cikkeknél (a célcsoportok átfedése)
Az ügyfél típusú kulcsszavak megválasztásánál gondoljon arra, kinek szól az ön terméke, és hogy mit olvas a célközönség az interneten, milyen érdeklődési körei vannak?
Példa:
Ha az ön ügyfelei főleg férfiak, akkor az olyan szavakat használja, mint a „futball”, „autó” stb.
Ellenkező esetben, ha az ön ügyfelei főleg nők, akkor az olyan szavakat használja, mint a „divat”, „retikül” stb.
Ajánlott azonban szűkebb célcsoportra célozni. Ezzel pénzt takarít meg, és a hatékonyság is pontosabb.
Példa:
A luxusautó-árus a hirdetésben a gazdasági lapokra jellemző kulcsszavakat adott meg, mert ezt olvassa az ő célcsoportja.
A hegyi kerékpárokat árusító hirdető a reklámban az olyan szavakon túl, mint a „kerékpár”, ügyfél típusú kulcsszóként tágabb értelmezésű szavakat is bevet az egyéni sportok világából: úszás, futás, turisztika stb.
Az ügyfélszavak alapján megírt hirdetések kizárólag a cikkeknél jelennek meg. Nem jelennek meg sem a keresőkben, sem pedig a katalógusokban.
A termékszavak alapján elkészített reklámhirdetések mindig az olyan írások, cikkek után jelennek meg, amelyek kapcsolatba hozhatóak a hirdetéssel. Azaz a termékszavaknak is kapcsolódniuk kell a hirdetéshez.
Az ügyfélszavak fő célja, hogy kibővítse a hirdetés hatékonyságát. A hirdetések nem feltétlen olyan cikkeknél jelennek meg, amelyek tartalmilag kapcsolódnak a reklámhoz, minden olyan helyen megtalálhatók ezek a reklámok, ahol a célcsoport is megtalálható.
Példa:
A kerékpárárusító olyan termékszavakkal megírt hirdetése, mint „kerékpár, hegyi kerékpár, kerékpáros” a kerékpározásról szóló cikkeknél fog megjelenni.
Az interneten azonban nagyon kevés a kerékpározásról szóló cikk, azonban a hegyi kerékpárok iránt sokkal több ember érdeklődik.
Az ügyfélszavak lehetővé teszik, hogy a hirdető az olyan cikkeknél is megjelenjen a reklámmal, amelyet a célközönsége olvas, még akkor is, ha azok nem feltétlen a kerékpározásról szólnak. Olyan szavakat használ a hirdetéshez, mint „futás, úszás, röplabda”, ezzel a sportolásra vevő olvasókat szólítja meg, de az olyan termékszavakkal is érdemes hirdetni, mint a „notebook, IT, mobiltelefon”, ezek a technológiai érdeklődésű közönséget szólítják meg – mindkét csoport a hirdető ügyfele lehet.
A szolgáltatás az átkattintások alapján van számlázva, azaz a szerint, hogy hányan kattintanak az ön reklámjára (Etarget hirdetés). Ez azt jelent, hogy azért, hogy megjelenik a hirdetése, semmit sem kell fizetni. Az átkattintás alapára 5 forint. Bővebb információt az árakról, valamint az árak megállapításáról az árlistában talál.
Tekintse meg pénzügyi tanácsainkat, melyben megtalálja, az ön cégének mennyi a megfelelő keret.
A maximális összeget ön határozza meg. A szolgáltatás ára nem lépi túl az ön anyagi befektetését, és azt az összeget sem, amelyet havi maximumként határoz meg a rendszerben.
További limit a havi maximális költésre, hogy mekkora az internezők érdeklődése az ön terméke vagy szolgáltatása iránt, azaz ha az internetezők nem kattintják túl az ön által meghatározott keretet, a maradék összeget a következő hónapban is fel tudja használni.
Az Etargetben nincs megkötés, sem hirdetési időszakra, sem kötelezően elköltendő összegre. Az egyetlen megkötés csak az első befektetett összegre vonatkozik (az egyenleg első feltöltése), ennek összege 20 000 forint (Áfa nélkül). Az összes többi feltöltés minimális összege 10 000 forint (Áfa nélkül).
A maximális ár az a felső határ, amelyet hajlandó kifizetni a látogatóért egy adott időszakban, az adott kulcsszóra és az adott hirdetésre. Csak azokért a felhasználókért fizet, akik átkattintanak az ön weboldalára, a hirdetések megjelenéséért nem fizet.
A látogatókért fizetett maximális ár, valamint az Etargetben elköltött teljes keret a nagyobb haszonnal van kompenzálva. A hatékonyság a weboldalról érkező közvetlen megrendelések számából, a cége ismertségének növekedéséből tudja lemérni, de azzal is mérheti a hatékonyságot, hogy mennyire nő az a potenciális ügyfelek körében a terméke, szolgáltatása ismertsége. Az átkattintás átlagos ára individuális – a termék és a weboldal minősége alapján.
Az egyes kulcsszavakra érvényes árakat a „kulcsszavak” menüpontra kattintva tudja beállítani, ez
minden hirdetésnél megtalálható.
Mivel a kulcsszavak árát árverés során állapítjuk meg, ezért nem tudja közvetlenül beállítani az
árakat, csak úgy, hogy meghatározza a maximális árat, amennyit hajlandó kifizetni egy átkattintásért.
A rendszer ezt követően automatikusan beállítja az ön kulcsszavai árát úgy, hogy ezt a felső
határértéket ne lépje túl, és hogy az átkattintásokért csak a minimális összeget fizesse.
Az egyes kulcsszavak árát a bejelentkezés vagy az ingyenes regisztrációt követően tudja megnézni.
A kulcsszavakra érkező átkattintások minimális ára individuális. A konkrét árakat az ingyenes regisztráció után kapja meg.
Az új kulcsszavak – amelyeknek még nincs látogatottsági és átkattintási mutatója – minimális átkattintási ára 0,03 euró.
Ha a kulcsszóra meghatározott átkattintás maximális ára alacsonyabb, mint az adott kulcsszó minimális ára, az erre a kulcsszóra megírt hirdetések a továbbiakban nem jelennek meg.
CTR (Click Through Rate – az átkattintások aránya) az átkattintások és a megtekintések aránya. Ez azt jelenti, hogy ha a hirdetése százszor megjelent, és hárman kattintottak át, akkor az ön CTR mutatója 0,3%.
Mivel az Etarget hirdetések különböző pozíciókban jelennek meg (1-től 5-ig), a magasabb pozícióknak általánosságban magasabb a CTR mutatójuk, ezért a hirdetés minőségének kiszámításánál figyelembe kell venni azt a pozíciót is, amelyen megjelenik a hirdetés. Ezt oldja meg a normalizált CTR, amely tükrözi a hirdetés minőségét.
Íme egy konkrét példa, hogyan számolhatja ki három hirdető (A, B, C) átkattintását, akik azonos szavakra hirdetnek.
Ügyfél Átkattintás maximális ára NCTR Arány Pozíció Az átkattintás minimális ára Az átkattintás reális ára
A 5.70 Sk 3.0% 17.1
(5.70 * 3.00) 1. 0.80 Sk 13.0 / 3 + 0.1 = 4.4 Sk
B 10.00 Sk 1.3% 13.0
(10.00 * 1.30) 2. 2.70 Sk 10.4 / 1.3 + 0.1 = 8.1 Sk
C 2.60 Sk 4.0% 10.4
(2.60 * 4.00) 3. 0.50 Sk min = 0.50 Sk
Magyarázat:
A hirdetés pozíciója az arány alapján van meghatározva. (Mivel mindhárom hirdető azonos kulcsszóra hirdet, a valószínűség azonos, így csak az arány dönt.) Az arányt az átkattintások maximális ára és az NCTR szorzata alapján számoljuk ki. Látni, hogy az A ügyfélnek van a legnagyobb aránya, ezért az ő hirdetése jelenik meg az első pozícióban.
Az átkattintások minimális ára az NCTR mutató függvénye. A példából látható, hogy a magas NCTR mutatójú ügyfélnek alacsonyabb az átkattintásokért fizetendő minimális ára, mint a B ügyfélnek, amelynek az NCTR mutatója sokkal alacsonyabb, mint a konkurenciáé. A valós ár a legközelebbi konkurencia arányának részesedése és az NCTR mutatója alapján van kiszámolva + egy minimális hozzáadással, amely 0,1 euró. Ez az ár megfelel annak a szükséges árnak, amely arra kell, hogy meghaladja a legközelebbi konkurens minimális arányát.
Mivel a harmadik kliens mögött nincs egyetlen konkurencia sem, az ő átkattintási ára az átkattintási ár minimumára van beállítva, amely ebben az esetben 0,50 Sk (a magas NCTR mutató miatt).
Az Etarget lehetőséget kínál arra, hogy az ügyfél beállítsa a hirdetések megjelenésének menetrendjét. Ez a menetrend biztosítja, hogy az ön hirdetései csak bizonyos, ön által meghatározott időben jelenjenek meg.
Ahhoz, hogy a hirdetések csak bizonyos időben jelenjenek meg, a táblázatban be kell állítani a pontos intervallumokat. Abban az időben, amikor nem kéri, hogy megjelenjenek a hirdetések, le lesz állítva a megjelenésük.
Javaslatunk szerint ezt a lehetőséget akkor érdemes alkalmazni, ha azt szeretné, hogy keressék önt az ügyfelek. Felesleges, hogy a hirdetés akkor is fusson, ha senki sincs az irodában, aki tudja fogadni az ügyfelek hívásait, megkereséseit.
Igen, lehetőség van arra, hogy egyszerre beállítsa a kulcsszavak árát, ezt a „Az összes átkattintás maximális árának beállítása” menüpontban tudja beállítani, majd kattintson a Beállítás gombra.
Az ügyfélszavakat az ön felhasználói felületén, a „Szavak, amelyek leírják az ön ügyfelét” mezőbe adja meg.
Erre a kérdésre a megtérülési számológép ad egy hozzávetőleges választ.
Az Etarget új marketingeszközt mutat be a Facebook Ads API segítségével, amely lehetővé teszi, hogy az Etarget rendszerben létrehozott hirdetések a www.facebook.com oldalain is megjelenjenek. Ennek az újdonságnak köszönhetően a kampányok beállítása ezután csupán egy felületre korlátozódik, így Ön kényelmesen kezelheti reklámkampányait a Facebook.com közösségi oldalon, ugyanakkor az index.hu, az origo.hu, illetve további több száz magyar weboldalon is.
A Facebook.com magyar felhasználóinak elérése érdekében a következő célzási lehetőségeket kínáljuk:
- nem szerinti célzás,
- életkor szerinti célzás,
- családi állapot alapján történő célzás,
- képzettség szerinti célzás,
- érdeklődési kör szerinti célzás a kulcsszavak segítségével.
Hirdetéseinek ott kellene megjelennie, ahol az Ön vásárlói elérhetőek. Ezért használja ki a tartalmi hálózatban megjelenő reklámok és a közösségi marketing előnyeinek ötvözetében rejlő lehetőségeket mostantól egyetlen eszköz segítségével, az Etargettel.
Előnyök:
- a magyar internetfelhasználók széleskörű elérése egyetlen felületen keresztül,
- kattintás alapú árazás,
- olyan célzási lehetőségek, amelyek növelik befeketetésének megtérülését.
Amit tudni kell a tartalmi hálózatban megjelenő reklámokról és a közösségi marketingről:
A megfelelő kattintási ár individuális.
A szavak árait a rendszer licit alapon szabja meg, tehát nem közvetlen árajánlatot ad meg, hanem a kattintási ár felső határát tudja megszabni. Ezt követően a rendszer automatikusan módosítja a szavak árát úgy, hogy az ne lépje túl a felső határt, és hogy lehetőleg minden egyes kattintásért a minimumot fizesse. A maximális kattintási ár az az összeg, amelyet egy látogatóért egy adott kulcsszó és hirdetés esetében fizetni hajlandó. Mindig csak a kattintásért kell fizetnie, a hirdetés megjelenítéséért nem.
A valószínűséget úgy állapítjuk meg, hogy összehasonlítjuk a cikket azokkal a kulcsszavakkal, amelyeket megadott a hirdető a reklámjához. Minél pontosabb a hasonlóság a cikk tartalma és a kulcsszavak között, annál nagyobb az esély arra, hogy a hirdetés megjelenik a cikknél.
A termékszavak potenciáljának kihasználásához legalább 30 kulcsszó megadása szükséges, optimális esetben ez egy hirdetéshez több mint 50.
A PPC, vagy a kattintásokért való fizetés egy formája, melyet a keresőkben elhelyezett hirdetéseknél és a tartalmi hirdetéseknél használnak.
A hirdető nem fizet a reklám megjelenéséért, de mindig csak akkor, ha a potenciális ügyfél rákattint a hirdetésére, ezzel pedig átjut a hirdető weboldalára.
Egyéb megnevezések: Pay-per-click, CPC, cost-per-click
Igen, ezt a szolgáltatást természetes személyek is használhatják. Ebben az esetben a „Cég neve” mezőbe a kereszt- és a vezetéknevét adja meg.
Ha valaki olvas az interneten egy cikket, amelynek tartalmát az ön által megadott kulcsszóval is leírhatjuk, akkor megjelenik az ön hirdetése.
Ha valaki beírja a keresőbe az ön által megadott kulcsszót, akkor megjelenik az ön hirdetése (csak az olyan szavakra érvényes, amely az ön termékét írja le).
A maximális árat a felhasználói felületen, az első oszlopban tudja beállítani.
Ezt követően a táblázatban megtekintheti, milyen helyeken jelenik meg a hirdetése. A sorrend az alapján lesz meghatározva, milyen árat kínál az ön konkurenciája, és hogy milyen az ő weboldalának minősége.
Az Etarget interneten megjelenő hirdetéseket kínál. Az Etargetes hirdetések célja, hogy az olyan szlovákiai weboldalakról, mint a sme.sk, markíza.sk, cas.sk, etrend.sk és a további több mint ezer portálról potenciális ügyfeleket szerezzen az ön cége számára, és a céges weboldalra irányítsa őket.
Sajnos, az Etargetet csak akkor lehet használni, ha van weboldala. Ha szüksége van weboldalra,
válasszon hirdetőink ajánlatai közül.
Mit kellene tudnia az Etarget tartalmi hirdetéseiről?
Új felhasználói felületet az Etarget rendszerben egy regisztrációval tud létrehozni, a http://www.etarget.hu/hirdeto-regisztracioja oldalon.
A hirdetések általános megjelentetése azt jelenti, hogy gyakrabban jelenik meg a reklám, ezáltal több lesz a látogató, de ez esetben nincs lehetőség arra, hogy meghatározza, mely weboldalakon jelenjen meg a hirdetés.
Példa:
Az általános célzást az olyan cégek alkalmazzák, amelyeknek széles a célcsoportja (pl. síelés, nyári tengerparti kirándulások – ezek az emberek széles rétegét szólítják meg).
Segítségre van szüksége az Etarget hirdetési rendszerével kapcsolatban? Részletes információkat keres? Keresse meg a válaszokat az ön kérdéseire az alábbi kategóriák egyikében.
Abban az esetben, ha nem találja meg a választ a kérdésére, keressen bennünket e-mailben, vagy telefonon.
A kulcsszóválasztó alkalmazás segít abban, hogy nagyobb legyen a kampány hatékonysága. Segíti önt abban, hogy megadja a hirdetéshez a lehető legtöbb kulcsszót, termékszót vagy ügyfélszót.
Az alkalmazás nem csak kulcsszavakat javasol, de olyan szavakat is, amelyek hasonlítanak az oldal tartalmához, amelyre a reklám mutat.




